torsdag 28 augusti 2008

Bokcirkeln

Förra veckan bestämde vi oss i bokcirkeln för att läsa oss igenom Jeanette Wintersons författarskap. Det föll redan på tröskeln, ingen utom möjligvis jag verkar gilla henne. Jag kommer att läsa ut Fyrväktaren men min läsning verkar jag inte hinna med. Jag undrar vad jag egentligen håller på med. För mycket TV? Ny utmaning för bokcirkeln blir Linda Olsson, Jag ska sjunga dig milda sånger och Sonat till Miriam. Jag har läst båda så jag har lite försprång där. Kan alltså hålla mig till Fyrväktaren. Men jag har också laddat upp med två ytterligare vilka jag ser fram emot att läsa.
Arne Dahls Elva och Joy Nicholsons Klanerna i Palos Verdes.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Klanerna i Palos Verdes? Vem har du fått det fina tipset från? Mycket bra bok, tycker jag.
/Helena

Anonym sa...

Av dig tror jag!
Signe