måndag 1 december 2008

Knitalong

Jag tror jag börjar bli gammal. Önskar mig tillbaks till samhörigheten och det roliga i att skapa tillsammans. Boken Knitalong, celebrating the tradition of knitting together /2008 fick vi till biblioteket i somras. En så inspirerande bok! Säkert har många bibliotek redan provat idén med stickklubbar. Jag funderar på om det kunde vara något för Nynäshamn, "Sticka och läs". Kanske något att prova till nästa termin. Jag jobbar ju tisdagskvällar fram till 19.00 och varför inte fortsätta att jobba 19.00-21.00 med en bokcirkel för män och kvinnor som också gillar att sticka. Att träffas en gång per månad? Finns det någon därute som skulle vilja vara med? Eller finns någon som har erfarenhet av något liknande projekt?

3 kommentarer:

Mammatilltre sa...

Har inte erfarenhet av något liknande...men det låter som en toppenidé...
Tyvärr är jag för långt bort.
Kram på dig med alla goda idéer!
Carin

Anonym sa...

Jag har en anmäld nu! Vem vet jag kanske flyttar till Göteborg med mina idéer.
Signe

Mammatilltre sa...

Haha,en önskedröm....
Kram, C