torsdag 10 februari 2011

Kulturbussen2

Nu har jag varit ute och kört med bussen i fyra dagar. Den är hur skön som helst att köra. Jag blir bättre och bättre, att backa börjar gå riktigt bra. Nu är det ju trots allt så att det inte är jag som ska huvudansvaret för bussen, men mina medarbetare har vabbat, varit sjuka och haft semester. Den elektriskt drivna dörren in till själva biblioteksdelen har konstrat men idag varit snäll och åkt upp hela vägen och stängt sig igen utan problem. Imorgon ska bussen visas upp för alla mina chefskollegor på Barn- och utbildningsförvaltningen. Men nu sitter jag här hemma och tittar på snöstormen som viner utanför fönstret och min egen lilla bil som är totalt insnöad, hur ska jag ta mig till garaget, (som jag blivit tvungen att hyra av en privatperson), och dessutom få ut bussen i den inte plogade och isiga backen. Vårt största problem är dock att trots att vi under två månaders tid försökt få hjälp av vår It-avdelning för att få en online uppkoppling till vår bärbara dator så verkar det helt omöjligt. Visst kan vi går över till det gamla systemet av utlåning, med hjälp av kort och stämpel men det känns trots allt lite föråldrat. Jag får heller ingen hjälp av den tekniska avdelningen. De har ingen plats för bussen på kommunens bilparkering. Jag känner mig lite mobbad faktiskt. Jag börjar undra om vi är en politikerstyrd kommun, eller om det är tjänstemännen som bestämmer här i Nynäshamn. Ja, idag är jag faktiskt riktigt sur! Det känns inte roligt det här utan som stor flopp.

Inga kommentarer: