fredag 11 februari 2011

Kulturbussen3

Jag börjar där jag slutade igår. Det är klart att det inte är någon flopp med bussen. Idag är jag inte alls lika sur som som jag var igår. I morse var det förstås svårt att få ut min lilla bil ur snömassorna, uppförde mig som lilla My, men efter tjugo minuter var jag på väg mot garaget. Att få ut bussen var inget problem och inte att köra den heller. Mina chefskollegor som fick sig en förhandstitt på bussen blev imponerade. Vad gäller mina medarbetare så är det ju inte deras fel att jag har superkontrollbehov. Nu får det vara nog, nästa vecka får det bli ett bussmöte, nu måste jag lämna över ansvaret till dem, se till att de fördelar arbetet mellan sig så att jag kan dra mig ur. Jag måste lära mig att delegera vilket jag tror är mitt största problem. Mina medarbetare är ett fantastiskt kollektiv som bara vill arbeta och ta ansvar, så skärpning Signe. Och privatpersonen vi hyr garaget av ska ha en eloge för ett fint garage och en medkänsla som är hedersvärd. Nästa vecka ska ni få lite bilder på den riktiga bussen och dess inredning.
ps
dörren har fungerat idag också...

Inga kommentarer: