tisdag 20 januari 2009

Communion


Äntligen min tur att låna Communion /2008 med gruppen The soundtrack of our lives. Den har varit utlånad sedan vi fick den i november förra året. Göteborgsband igen, grattis!
MySpace kan du lyssna igen albumet från början till slut, jag rekommenderar nr 6 på första skivan av dubbelalbumet, Second life replay, eller 13 Everything beautiful must die,
"Everything beautiful must die
Everything nice must have an end
All of the lies came out tonight
And you forced me to leave what I just found
I wanna lay myself to sleep
And forgot about the love that burns my soul
Everything beautiful must die
Everything nice must have an end",
eller 20 Without warning, eller 23 Lifeline. Alla dessa är mer eller mindre ballader och det är dom jag gillar bäst.
Oftast är det Ebbot Lundberg som sjunger och han har säkert varit med i ca 20 år i bandets olika konstellationer. Skivomslaget fick mig att slå bakut med det var helt i sin ordning, ett ifrågasättande av den lyckliga familjen så som de avbildas i media. Ett reklamjippo! Eller som jag tror en avsky till det gängse religiösa samfunden.
Jag gillar bilden med Jesus, de blir tolv till antalet om man räknar in hunden. Många bra låtar att lyssna till, men kanske måste man som jag sålla!




Inga kommentarer: