fredag 16 januari 2009

Länge sedan sist

Julens sista Amaryllis! Kan en lökväxt bli vackrare?
Denna vecka har jag inte läst en enda sida. Hem och fixat och sedan stupat i säng. Det har varit fullt upp på jobbet och också hemma. På jobbet har det varit bokslut och verksamhetsberättelse, nya anställda, personalmöte och inhopp för sjuka. Städat och åter städat inför fotografering av min lägenhet som nu är ute till försäljning. Flyttar inom kort till en hyreslägenhet lika centralt som nu. Men i morgon blir det Stockholmsbesök och sista dagen för Lars Lerins utställning på Waldemarsudde. Ska också passa på att besöka Thielska galleriet som jag aldrig besökt, skamligt faktiskt! Jag blev så inspirerad av boken, hon älskade, så i februari blir det också en dagsresa till Berlin tillsammans med Ellen och Dagny!!!


8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha det så bra med Lars Lerin, såg han för några somrar sedan på Grafikens hus och han gör fantastiska målningar av mitt andra hem "Lofoten".
Sedan så rekommenderar jag verkligen Thielska, var där för massa år sedan och såg en utställning av Cecilia Sikström, en konstnär jag köpt en hel del tavlor av. Hon gör gudomliga bilder av kvinnor, som jag inte kan få nog av.

Anonym sa...

Hej Lena, hur kan det komma sig att Lofoten är ditt andra hem?
Signe

Anonym sa...

Jag bor ju som sagt i malmberget vilket gör att det inte är så speciellt långt till lofoten från oss och så har jag vänner som bor där. Så för några år sedan så åkte vi dit på semester och förälskade oss i denna ö. Och min man som älskar att vågsurfa hittade ställen att göra det på just på denna ö. Så nu åker vi dit minst tre gånger per år för att surfa, insupa den vidunderliga naturen och hälsa på vänner. Funderar på långt i framtiden att köpa en liten rorbur så att vi kan vara där under längre tid. För mig är Lofoten som mitt andra hem.

Anonym sa...

Lena, vågsurfa är inget för mig, men jag önskar att jag kan bli din vän för alltid. Vill gärna komma och hälsa på er både i Malmberget och på Lofoten!!!
Signe

Helena sa...

Lycka till med försäljningen! Själv har jag börjat kolla på lägnheter igen men vi får se om det blir något.

Anonym sa...

Du är så välkommen att komma upp och se malmberget, med midnattssol och allting och Lofoten ligger bara en dagstripp härifrån. Jag är verkligen stolt över den här delen av Sverige även fast jag inte kommer härifrån.

Anonym sa...

Lena, hittade bilder på nätet målade av Ceclia Sikström, en annorlunda stil, jag tyckte om ett porträtt hon gjort av Ingrid Bergman.
Jag ska verkligen inte bli till ett plåster men det skulle vara roligt att komma förbi Malmberget och sedan fortsätta till Lofoten. Precis som om man gjorde det på en kafferast, men helt klart ett spännande utflyktmål till sommaren.
varma hälsningar
Sige

Anonym sa...

Som jag skrev, du är så välkommen även fast det inte går på en kafferas. Jag älskar hennes bilder på Ingrid Bergman, men nu får det inte plats några mer tavlor hos oss, enligt min man. Men man kan ju drömma.