lördag 17 januari 2009

Mellan husen: bilder från Lofoten

Jag har idag varit på Waldemarsudde och sett utställningen, Lars Lerins bilder från Lofoten. Det var inte bara bilder därifrån utan från många av de platser han besökt. Han är så otroligt duktig, hans bilder får mig att vilja se dessa platser på riktigt, inte bara njuta av hans egna upplevelser. Lofoten, jag kan bara drömma om att få besöka denna Norska övärld. Självklart blir jag också inspirerad att plocka fram mina egna akvarellfärger. Lars Lerin, är som ni säkert vet, en av Nordens främsta akvarellmålare och jag är glad att jag tog mig till utställningen. Kö både in och ut såklart!
Har du möjlighet att åka till Stockholm så är det sista dagen för utställningen i morgon söndag. Tid fanns inte kvar till Thielska galleriet men förhoppningsvis står det ju kvar ett tag till. Boken Mellan husen: bilder från Lofoten /2008 finns förstås att låna på biblioteket.
Jag tog en bild av strandkanten vid Waldemarsudde och det skulle helt klart kunna vara en akvarell av Lars Lerin. En fantastisk dag!

2 kommentarer:

Kim sa...

Själv förälskade jag mig i Lars Lerin för ett par år sedan när jag såg en utställning på Akvarellmuseum på Tjörn. Jag är inte en person som går på konstutställningar annars, men det här drabbade mig rakt i hjärtat.

Din akvarell här ovan är mycket fin. Tack för att du delar med dig :)

Anonym sa...

Kim, hans bilder, är så mycket, arbete, fabriker, hus, människor, miljöer...
glad att du gillar min akvarell!
kram
Signe