fredag 27 februari 2009

Berlin







Jag har haft tre dagars semester, härligt. Tillbringade en av dessa dagar i Berlin tillsammans med mina bästa vänner Anna och Ingegerd. Grått och trist var det i Berlin, vill återvända då solen och grönskan finns där. Tror att Berlin kan vara en fantastiskt spännande stad. Goda kommunikationer, U-ban, S-ban, spårvagnar och bussar som vi kunde ta oss fram med till de mest olika platser. Lite trafik, få cyklar, lite folk. Men framåt kvällen kom alla hemslösa fram med sina sovsäckar och pappboenden. Sorgligt att se i en så annars ren stad. Gaslyktorna som på kvällen sken med sitt gula ålderliga ljus var vackert. Troligen försvinner dessa då staden vill modernisera. Gamla byggnader trängdes med moderna glaskomplex. Staden kändes trasig, trist och grå. Jag har trots tristessen ändå fått i mig en hel del historia!

2 kommentarer:

Mammatilltre sa...

Har saknat dig...men nu förstår jag att du har haft det bra i Berlin trots trist väder.
Här har solen lyst med vårstyrka idag - härligt!!
Kram C

Anonym sa...

Hej C, allt är bra men jag har haft lite skrivångest.
Ser att allt är bra med dig också.
kram
Signe