torsdag 3 juni 2010

Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott

Sitter och tittar på filmen Kvinnor på gränsen till nervsammanbrott /1988 en film av Pedro Almodóvar. Den är fortfarande helaktuell vad gäller kvinnors förväntan på mäns trohet och kvinnors relationer till varandra. Jag känner att jag skulle kunna ha huvudrollen i den filmen. Den är helt underbar.
Jag tänkte visa er vad som finns kvar av växtligheten på min balkong efter vintern vilket nästan är nada. Skulle just ta fotot och får beskedet att jag måste byta batteri. Vilken paradox.
Idag när jag hade varit på undersökning hos min tandläkare upptäckte jag att syrenarna nästan stod i full blom. Var är jag, vilken tid är det, vilken månad? Jag jobbar, läser, går på möten, är innesluten i mig själv. Jag har helt enkelt så tråkigt!
Så är det tyvärr just nu. Ska till Bulgarien den 12 juni i en vecka för att passa tonårspojkar, det ska bli riktigt skönt och roligt. Jag tänker ge er lite info därifrån. Hoppas att det reportaget blir lite roligare än detta.

2 kommentarer:

Mammatilltre sa...

Kära vän, som livet är understundom - lite stillastående, eller forsade utan styrfart, eller litet lagom lunkande ibland med små skutt... Det är väl möjligen variationen som är livet och som Alfons Åbergs farmor menade så är det nödvändigt att ha tråkigt för att kunna ha roligt...
Kram

Anonym sa...

Hej Carin, du har så rätt så rätt, men det är roligare att ha roligt.
Signe