tisdag 24 mars 2009

Alltid på en tisdag

Vi har i flera månaders tid sett fram emot denna kväll med författarbesök av och med Henry Bronett, en god soppa, smörgås och samtal. Tyvärr ringde Henry vid 16-tiden och meddelade att han var sjuk. Det är självklart att sådant inträffar. Vi hade en trevlig kväll trots allt och ser fram emot Henry Bronetts tillfrisknande och senarelagda besök. Krya på dig, önskar vi i Nynäshamn.
Min helg har varit annorlunda, tänk att vara turist i Stockholm! När jag säger att jag ska åka till stan så tror alla att jag ska till Stockholm, men så är det inte, för mig gäller då Nynäshamns centrum. För mig ligger Stockholm långt borta. Helt sjukt faktiskt, det är flera här på biblioteket som pendlar varje dag från Stockholm till Nynäshamn.
Jag har tillbringat min helg i Stockholm med besök på Thielska galleriet, fantastisk konst och en fantastisk ciceron. Vårsallongen på Liljevalchs, (deprimerande), och fika på Moderna Museet. Vårsallongen ska ju visa på vår samtidskonst och om detta är det nya så hoppas jag att jag överlever den. Promenad och middag i Gamla Stan och övernattning på vandrarhemmet "af Chapman". Vilken båt! Nyrenoverad och ett fantastiskt ställe att bo på en natt i Stockholm. Tack till min vän som tog mig med på detta äventyr!



1 kommentar:

Mammatilltre sa...

Låter sm en härlig helg!

Kram, Carin