söndag 6 september 2009

Bjurö


Jag har varit tillsammans med väninnor på ön Bjurö under helgen, kom hem för en stund sedan, Waxholmsbåt igen fram och åter, inget fel med det, tvärtom, men ganska dyrt, 75:- enkel resa. Vi har haft det underbart skönt, fint väder, god mat, god dricka, varm brasa inomhus sent på kvällen då mörkret blev svart. Nu är det höst! Hav är hav och klippor är klippor och träd är träd, eller? Jag har i åtta timmar lyssnat till boken Hypnotisören /2009 av Lars Kepler. Boken är så tyngd av adjektiv så att jag kunde faktiskt använda den som sömnmedel. Jag tror att jag lyssnade till varje cd åtminstone två gånger, ca tio minuter/cd, sov en timme, fick sedan börja om igen. Jo, det är en hemsk berättelse och spännande, men att den redan sålts till 25 språk/länder är faktiskt otroligt, så jäkla bra är den faktiskt inte! (Återkommer till pseudonymen Lars Kepler. Också till pseudonymen Hans Koppel, som också är intressant, läs hans koppel, mannens koppel, som jag/vi tror är Jonas Karlsson.) (Det var ett sidospår.)

Inga kommentarer: