onsdag 16 september 2009

Närmare nu: dikter

Igår kväll hade vi besök av Henry Bronett på biblioteket i Nynäshamn under vårt koncept "Alltid på en tisdag". Det var verkligen en lyckad kväll. Henry visade sig vara en mycket varm och vänlig man. Han berättade om sina tankar om livet och kärleken, och om det viktigaste, att våga komma nära, närmre än nära. Att våga släppa in någon nära hjärtat och att våga ge kärlek. Henry Bronett läste ur sin diktsamling Närmare nu: dikter /2008. Henry kunde verkligen läsa högt men så är det kanske när man känner sin text.








Här ett smakprov:

Att ge sig

Och när det äntligen blivit tyst
då ögonen slutligt faller samman
och kroppen ger sig
hör jag hjärtat viska
viska om tusen möjligheter
och om närhet

jag andas utan tvekan
låter det röra mig
äntligen sårbar
hör jag min kärlek
hur gränslös den är
för dig

Rekommenderas!
Vill du läsa mer av det han skriver kan du göra det på hans blogg här.

Inga kommentarer: