måndag 7 september 2009

Det händer mycket på biblioteket idag

Martin Widmark håller till i konsthallen hela dagen. Han var priset till den klass som vann förra läsårets lästävling. Klassen fick välja författare och det var ett superbra val tycker jag. Han har deckarskola med eleverna som nu går i årskurs 5. Alla klasser i skolår 4 får en inbjudan att delta. Det gäller att läsa flest antal sidor under läsåret, alla elever läser som sören och sidantalen slås samman. Jag tror den klass som vann läste ca 40 000 sidor tillsammans under läsåret 08-09. Klassen som vann förra läsårets tävling går på Svandammsskolan.
Snart ska jag ut och läsa högt! Höstens första Bok och Baguette. Jag kommer läsa ur Vladimir Kaminers bok Ryssdisco, det är alltid lika roligt.

2 kommentarer:

Berit sa...

Hej!
Har läst lite mer ingående på din sida och ser att du är en duktig fotograf. En beröringspunkt till, och kanske ska du också till bokmässan...
Jaf försöker skriva på din mail om det är ok
Kul att ses om du kommer till Kalmar/Berit

Anonym sa...

Hej Berit, nej jag ska inte till biblioteksmässan, tyvärr, vi var där örra året, hela personalgruppen, men i år satsade vi på bokkollo.
Det är klart att vi ska ses om jag kommer till Kalmar.
Jag vill gärna se din dockor.
Signe