söndag 12 juli 2009

En solig och skön söndag

Glad i hågen gav jag mig iväg ut till Torö och Ankarudden för att ta Waxholmsbåten över till Landsort. Dumt nog hade jag inte tittat på någon tidtabell. 12.15 står jag vid bryggan och läser att nästa båt går 15.15. Hmm, för länge att vänta, därför får det bli en lunch på restaurang "Sjöbodarna" som ligger där, bara några meter ifrån bryggan. Det får bli Landsort imorgon eller på tisdag med båten 10.15, jag måste bara dit för att titta på skulpturutställningen! Jag hade trots allt trevligt sällskap av Tomas Bodström, om så i bokform, och lunchen var god.

Bestämde mig för att besöka Torö Stenstrand efter lunchen, på väg dit kunde jag inte låta bli att fotografera denna vackra bokallé, är jag tillbaks i Skåne?
Men det var ju dit bort till ön med den vackra och välkända fyren jag egentligen skulle.
När jag vid 16.00-tiden mediterat klart till vågornas starka in- och utbrus kom dom jag väntat på, vågsurfarna. Nu var rätt tid, rätt tid för de bästa vågorna.
Varför åka till Skåne när det finns så underbara platser här i Nynäshamn. Nu undrar ni säkert om jag får betalt för det här inlägget, ja på sätt och vis kanske jag får det, kanske några nya låntagare till biblioteket, inte så dumt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härliga bilder. Jag vill också sitta vid en stenstrand. NU!
(Vi har köat vid återvinningsstationen och IKEA) Suck!
Ingegerd

Anonym sa...

Vilka underbara bilder, ska tala om för min kära make att man kan vågsurfa i Nynäshamn, inte alls långt från där jag kommer. Det syns och låter som du har en bra sommar.

Kramar Lena

Anonym sa...

Ingegerd, suck, IKEA, vilket elände!!!
Lena, det lär vara ett av de bästa ställen i Sverige för olika typer av surfing. Och tack båda två för att ni uppskattar mina bilder!
kram till er båda
Signe