söndag 16 november 2008

En lanthandel i Provence

Nu vill jag verkligen ha min husbil! Om jag säger det tillräckligt många gånger så kommer det troligen att stå en utanför mitt fönster en vacker dag. Tror inte du det? Nästa sommar blir det i så fall Provence. Detta är en kärlekskomedi, rar och precis som man kan förvänta sig. Pojke möter flicka, problem med sjuk pappa som gör att den förlorade sonen måste återvända hem från storstadslivet. Lite trassel och hemligheter. Sonen tar över den mobila lanthandeln och det är dessa resor och vyer som tänder mig. Och visst han blir lycklig. Se den och njut av det franska språket och landskapet.
Finns inom kort att hyra på biblioteket.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har tittat på den på videoaffären, kanske ska hyra den nästa gång vi befinner oss där. Själv är jag mest sugen på att bara se må bra filmer nuförtiden, men min man måste ju också få vara med och välja, då blir det inte alltid som jag vill. Är löjligt förtjust i romantiska komedier.

Anonym sa...

Gör det, det är en må bra film!
Signe