måndag 17 november 2008

Så här ordnar jag min bokhylla

Frågan har löpt runt bland många litteratur/läsbloggar, hur ordnar du din bokhylla? Ja hos mig ser det ut så här, jag ska vara den ordningsamma organisatören, bibliotekarien som vet hur man ordnar det liksom. Mitt arbetsrum ser tyvärr lika illa/trevligt ut, men konstigt nog trivs jag i röran. Jag har allt jag håller kärt inom nära räckhåll. Inte allt jag håller kärt men det som får min hemmavardag att leva, nu får jag ju inte blanda in Olle, hans order, så hans och honom blir inte aktuellt här på bloggen. Om jag nu kommer att resa med husbil i Provence i sommar kommer det att bli svårt att ta fram kartböckerna som är placerade längst ner i vänstra bokhögen, men så dags är det ju bara att riva boktraven och låta resten ligga. Eller hur? Jag är ingen boksamlare, köper jag böcker så ger jag bort dom när jag läst dem, det är liksom för mig charmen, att dela.

4 kommentarer:

Kim sa...

Det måste varar trivsamt att vara bok hos dig, Signe!

Anonym sa...

Jag skulle vilja vara som dig och kunna dela med mig av mina böcker sedan jag läst dom, men icke det. Jag måste ha boksamlargener i mig som skriker när det ens kommer på tal att låna ut en bok. Så min man säger att han är glad att biblioteket finns.

Anonym sa...

åh, jag längtar efter din soffa när jag ser den här bilden! kram!

Anonym sa...

Kim, böckerna kan bli lite sura på mig eftersom de inte får rota sig liksom, men de glädjer sig nog när de kommer hem till en som dig Lena, där får de boa in sig, liksom höra hemma.Och,dotra mi, längtar efter dig också slappande och läsande i soffan.
Signe